Kris i publandet

De engelska pubarna tvingas sla igen far jag veta pa ett utmarkt BBCprogram. Den alltid sa valsmorda engelska pubmaskinen har fatt grus i maskineriet. Orsak: stigande ravarupriser och billiga lagbudgetoler i biololighetsaffarer. Det gor att folk sitter hemma och dricker i stallet.
Annars i dag i fotbollens, cricketens och fish` n chipslandet: en snabblektion i just cricket av en riktig engelsman. Det ar som jag trodde, en match kan ta fem dagar eftersom de ska dricka te lite da och da. I ovrigt begriper jag ingenting. Lika lite begriper jag hur folk kan och vill bo i London. Sa mycket folk och bilar var det lange sedan jag sag under loppet av tva timmar. Aningen annorlunda jamfort med Sockenvagen i Soderala.
Men Tate Modernmuseet imponerade som vanligt. En gammal industrilokal har blivit museum: genialt.
I morgon ar det matcdags igen. Ipswich spelar mot Cardiff pa Portman Road och det vattnas i munnen. Har last pa i tidningarna och det ar otroligt vilken bevakning spelare utsatts for.
Forresten, ska vi saga 3-0?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0