Sa satt jag plotslig dar

Ja, de har som bekant inte alla bokstaverna i England, men slang dit lite prickar har och dar sa ska ni kunna ta del av en rapport fran residensstaden i Suffolk i East Anglia, Ipswich.
Kom hit totalt utpumpad. Sa ar det nar man reser med det irlandska flygbolaget. Det ar lite som att aka buss fast i luften. Vanner gav mig en kort inblick och rundtur i staden Ipswich. Efter en shepperds pie och tva pint var det dags att se det engelska fotbollslag som jag foljt sedan 1978.
Det var riktig engelsk kansla over att kliva in pa en pub, komma in i matchstamning och sedan kliva in pa Portman Road.
Stamningen var imponerande! Min gode van har arskort, 2 meter fran sidlinjen och fyra meter fran gasternas avbytare/managers!
Knappt hade vi hunnit satta oss forran Bristol City, ni vet dar Janne Moller en gang var malvakt, hade gjort 1-0. Ipswich jobbade sig in i dusten och i borjan p[ andra gjorde man tre mal inom loppet av nio minuter. Stadion exploderade och jag fick ett lyckligt slut pa mitt forsta besok pa Portman Road. Jag hade dessutom fatt en harlig inblick i den engelska fotbollens vardag.
I dag ska jag traffa klubbrepresentanter. Det ska mynna ut i ett reportage i Halsingetidningar. Och, forstas, dar kommer det forstas en till rapport fran lordagens mote mellan Ipswich och det walesiska laget Cardiff.
Nu ger jag mig ut i 110 000-invanarsstaden Ipswich, dar solen skiner.
Om bara en for stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0