Jag avgudar Donadoni

Den italienske förbundskaptenen Roberto Donadoni tvingas avgå från posten efter lagets mindre lyckade EM-insats. Trots att han får sparken får han inte ett öre i avgångsvederlag och det får mig att ta honom till mitt hjärta. Hör bara vad han säger i en intervju till Gazzetta dello sport, enligt Reuters: – Jag tackade nej till det ersättningsförslag förbundet erbjöd mig när jag skrev på, sa Donadoni på onsdagen till Gazzetta dello sport. Hade Donadoni tackat ja till förslaget hade han kunnat håva in fem miljoner kronor, om han skulle få sparken. – Jag gör inte detta för pengarna. Vill förbundet ha bort mig lämnar jag utan ekonomiska krav, säger Donadoni. Nu gissar vi att Donadoni slipper gå till ett italienskt soppkök resten av livet. Han har förmodligen slantar så han klarar sig, men det gäller fler välbetalda människor som är involverade i fotboll och de skulle knappast avgå utan ersättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0